SEO Copywriting

Een groot deel van online communicatie bestaat uit woorden. Woorden worden zinnen en zinnen alinea’s, die op hun beurt weer een verhaal vormen. Copywriting, schrijven, is een vak apart. Schrijven voor het web vraagt weer wat extra kennis en SEO Copywriting is weer een extra dimensie binnen de discipline schrijven.

SEO Copywriting wordt vaak gezien als schrijven voor zoekmachines. Direct vertaald is dit ook zo, maar zoekmachines zijn niet meer zo eendimensionaal als ze ooit waren. Search Engine Optimization is niet een set spelregels toepassen. Het gaat over online autoriteit vergaren en daar draagt al je online communicatie aan mee. En uiteindelijk is de zoekmachine nooit je eindstation. Achter de zoekmachines zitten gebruikers, de consumenten. En daar doen we het voor.

 

Online content

DusDialogisch biedt ondersteuning bij online teksten, hierbij zijn verschillende mogelijkheden:

  • SEO-teksten schrijven voor een website.
  • Bestaande webteksten SEO-vriendelijk maken.
  • Training geven in SEO Copywriting, aan groepen en aan individuen.
  • Persberichten schrijven en/of redigeren.

Goede SEO Copywriting houdt rekening met verschillende factoren: Search Engine Optimization, stijl, grammatica, tone-of-voice en niet in de laatste plaats met usability.

 

Ervaring in SEO Copywriting

Sinds 2005 ben ik nauw betrokken geweest bij het opzetten van de tak SEO Content binnen een toonaangevend SEM-bureau. Het ontwikkelen van trainingen is iets wat ik met veel enthousiasme heb gedaan en mijn hart ligt nog steeds bij het overdragen van mijn vak.

Zoektermenanalyses maken en teksten schrijven doe ik al 10 jaar lang voor de meest uiteenlopende partijen; verzekeraars, reisorganisaties, overheden, automotiv, voedingsindustrie, retail,… B to B en B to C.

Eén van de mooiste ontwikkelingen in die 10 jaar was dat ik een steentje heb mogen bijdragen aan de ontwikkeling waarbij geluisterd wordt naar de gebruiker. De offline tak maakte voorheen mooie plannen voor de uitingen en online had wel de data, maar moest toch offline volgen. Bij veel organisaties gaat het vandaag de dag anders. De data met zoekgedrag is leidend en daarmee ook de gebruiker.